15 May 2013

Sambutan Hari Guruuuu ^.^

Assalamualaikum.


Seperti yang korang tau. harini ialah hari guru . huhu. happy teachers dayy ^.^ okey jadi harini takbelajar sebab buat sambutan hari guru. meriah ? yeahh, semestinya meriah . jadi jom kitee dengar cerita makjemahh ohsem ni -,-

malam tadi lepas balik dari class je. terus masuk bilik. aku taktidur lagi hokehh . aku amik satu plastik yang berisi hadiah . hadiah untuk cikguuu . beli kat mydin okey . mydin ! haha. takpayah nak bajet. mydin jekot . grr, buat ape cite pasal mydin pulak nie. 

pulun aku membalut hadiah tu. nasiblah pembalut tu cukup cukup je. tapi, aku pakai cincai cincai jelah -.- takyah nak lawa lawa sangat . dekat 1/2 jam jugaklah . then, baru tidur . pastu besok nya *harini* siap siap nak pegi sekolah .

pakai baju skolah sebab cikgu cakap ada perhimpunan rasmi. takboleh pakai baju sukan. tapi, aku bawak jugak. kot kot ada sukan ke. jeeemahh kauu, taknak aku terlepas ! pastu gerak pi skolah. sekolah dengan rumah aku takjauh sangat tak dekat sangat . lebih kurang 7minit kot.'

pastu dah sampai skolah aku pegi kelas dulu. pastu aku dengar kat kelas kecoh gila. yang pastu the girlsss yang sedang membebel tulah. aku quicken my steps . pastu aku tanya ' pehal kecoh kecoh ni ' and my friend was said ' kitee kene buat persembahan lah ' aku dengan muke blurr terkejut gila .

' haa ? apesal harini baru nak cakap. takreti cakap semalam or semalam semalam lagi ke. aku takde haide nak buat persembahan ape. kalau nak nyanyi jadi macam budak tahap1 pulak karang. korang dah tanye sir shahrul ke ? okey. sir shahrul guru kelas kiteorang.

pastu syafikah balas ' dah, sir cakap buat sendiri. kate nak suprise kat cikgu ' okey, time tu kami seriously bengang gileeee. takde prepare ape-2 pun. ingatkan kelas lain yang kene. takpasal pasal random kelas aku pulak kena . tf -.-

pastu tetibe ketua kelas cakap, ' buat lakonan jom ' that time baru aku terfikir. ha'ah ek. lakonan pun boleh jugak . and then, kitaorang discuss lah. pastu bunyi loceng kiteorang gerak ke dewan dengan penuh perasaan . harap-2 jelah berjaya , takberjaya pun buat-2 berjaya ._.

macam biase. majlis dimulakan dengan do'a . pastu speech from gb. pastu nyanyi-2 lagu . and then, dengar radio . ada ape benda ntah. aku lupe . pastu baru persembahan-2 antara kelas diantara darjah. tahun 6 last sekali. hoO.ray .

dan............. Alhamdulillah berjalan dengan lancar kiteorang punye persembahan . tapi, ada tersekat-2 sikit. okeylah tu kan. sir shahrul siap thumbs up lagi. haha . pastu kiteorang bagi hadiah kat cikgu. aku bagi dekat 4orang cikgu . semua cikgu lelaki . so, hadiahnye wajib kain pelekat. bak kate mak aku, wajib . ingatkan cikgu suruh solat . bhaaahha.

pastu, ikutkan planning. ade sukaneka diantara kelas tahun6 dengan cikgu. tapi, hujan pulaak. so jawapannye takde . kiteorang ganti dengan indoor gamee . sungguh best . aku masuk makan buah apple pakai chopstick dengan cikgu . menang woo. 

cikgu karoke mak aii. boleh masuk kilauan emas kau. terselah bakat kat situ . haha . mengutuk ke ape nie . wat ever . pastu bagi hadiah , aku bawak balik 1hadiah je. hehe. okeylah tukan . so, aku nak ucapkan happy teacher's day to all of teachers in Malaysia . assalamualaikum :)








No comments:

Post a Comment