26 Aug 2012

Aidilfitri 2012 :)



Assalamualaikum semua ..

Telah sekian lamanya saya tak update blog, tetiba harini bangkit pulak mood . Hehe , okey sebenarnya saya nak cerita pasal raya saya 2012 ni ... Meriah ke TAK meriah ? Hermm takde lah meriah sangat .. Tak macam korang semua kan ? Meriah je .. Okey entry yang ni pun takde banyak gambar pon .. Sebab tak upload lagi dalam laptop .. Apa sebabnya ?? MALAS .. 

Saya balik kampung hari Jumaat, kampung saya tak jauh .. dekat Muar je, 2 jam dah sampai , lagipun tak suka lah kampung jauh - jauh ... Tahun ni balik kampung belah ibu, tak pernah pun raya balik kampung belah ayah .. sebab atuk dengan nenek belah ayah dah takde :(

Masa hari Sabtu tu mulalah membuat lemang .. Saya tukang menuang santan .. Penat jugak buat kerja tu, penat penat pun happy jugak .. Lepastu saya pun ikut jugak nak membakar lemang .. Patutnya tu kerja lelaki , tapi apa nak kesah ikut jelah .. Hehe ( budak tak malu !! )

Lepas dah bakar lemang pergi bazar pulak nak beli makanan untuk berbuka . Saya buka nasi ayam hari tu .. Lepas azan dah dilaungkan apa lagi terus nyam nyam .. Dah kenyang pergi sembahyang then ... MERCUN :) .. perempuan pon main mercun kan .. alah ape salah nye kan, sekali sekala ..

Tapi stok mercun malam tu takdelah banyak mana, tapi merasa jugak mercun yang best best kan .
Dah ngantuk... ape lagi landing lah .. Sedap - sedap nak landing ibu panggil pulak suruh gosok baju raya .. Hrmm ape nak buat, gosok je lah dengan mata layuku ni .. Gosok pon main cincai cincai je .. 


Tibalah hari yang dinanti - nantikan .. tapi saya tak happy sebab kena raya dekat hospital .. Kenapa ?
Sebab adik saya demam panas .. Okeylah dah ketentuan Allah , saya redha . Nak buat macam mana kan ? 
Pastu sambung lagi beraya sampai penat ..

Jadi .. itulah separuh cerita raya saya tahun 2012 :)


0ren :)

No comments:

Post a Comment