16 Nov 2012

Sahabatku Korang OHSEM !




Assalamualaikum :)

Hari ni aku nak ceritakan dekat korang tentang S.A.H.A.B.A.T. korang semua mesti ada sahabat atau kawan kan ? Tak kan lah takda ? Ezatee pun ada sahabat ! Jom dengar 

Aku ada 3 orang sahabat yang setia mendengar , setia menolong aku setiap masa . 

1. Nur Syafikah 

Walaupun perangai dia gila gila tapi dia ni jiwang sikit . Masatu pernah satu hari aku malas nak layan dia atas sebab *privasi . Lepastu dia berapa kali minta maaf, tak tenang aku dibuatnya, Dahlah kitaorang duduk sebelah . Bila aku nak tulis dia rampas pensel, bila aku nak baca buku dia rampas sebab nak minta maaf . Lepastu apa lagi, aku tengking lah dia, last-last ...... pergi toilet pulak, menangis . Ish3x , tak tahu lah aku, gaya macam gangster tapi .... HAMPEH haha :D . Lepastu bila aku fikir- fikirkan balik, sayang jugak dia kat aku*perasan jap* . Then, maafkan ajalah ! Bila fikir - fikirkan balik lawak gila time tu .. LOL !

2. Aien Farisya 

Hah, budak ni memang aku tak tahu nak cakap lah . Everytime membebel je mengalahkan mak aku . Tapi   
dia ni sensetif sikit , cakap sikit je merajuk tapi senang je nak pujuk ! Pakai ayat la .. Haha, dia ni memang pengecut sikit orang nye , sikit - sikit nak nervous .. Tapi tu la nak buat macam mana . Last one, dia ni memang kaki belanja , aku bodek je dia . xD ! Dia ni jugak kaki novel, samalah macam aku . Bila time cikgu ajar Kemahiran hidup , memang novel yang difokuskannya . Dahlah tu tak boleh cerita banyak2 sangat , kalau dia baca ni kembang bontot dia !

3. Nur Sara

Walaupun dia baru darjah empat , fikiran dia dah matang . Dia ni memang sekaki dengan aku . Sara ni, susah sikit nak nangis . Dia ni pun kaki novel . MAKAN ! hobi dia , takboleh nak kata .. waktu rehat je confirm tengok dah dekat depan . Seseorang yang sangat sederhana . Dan juga pandai dengan ayat - ayat jiwang ! Haha 

Okey, inilah budak - budak yang sekaki dan sekepala dengan aku . 


“Teman yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati.”


2 comments: